Via ons kantoor, thans gevestigd in het Crystalic Business Park te Leeuwarden, komen alle aanvragen voor transport binnen.

Onze schepen vervoeren voornamelijk droge lading zoals zand, grind en hout.

Op onze afdeling Planning worden de schepen ingedeeld. Hierbij wordt zoveel mogelijk zogenaamde “leegvaart” voorkomen.
Met het huidige aantal schepen is dat iedere dag weer een hele uitdaging. Want er is nog wel eens een brug of sluis gestremd, laad- en lostijden willen nog wel eens verschuiven, soms waait het te hard om over het IJsselmeer te varen of moet er onverwachts een bemanningslid naar een dokter.

Voor onze vaste transporten liggen de laadlocaties voornamelijk beneden de lijn Amsterdam – Arnhem en gaan ook een stukje de Beneden-Rijn af. Onze loslocaties liggen juist voornamelijk boven de lijn Amsterdam – Arnhem. Leegvaart is dus onvermijdelijk.

Daarnaast krijgen we ook regelmatig verzoeken binnen voor incidenteel transport. Dit varieert enorm, maar denk hierbij aan grote (beton) elementen die lastig over de weg te vervoeren zijn of projectmatig transport zoals spoorballast.

Door onze jarenlange ervaring kunnen wij goed inschatten wat er wel en niet vervoerd kan worden. Daarnaast hebben wij een groot aantal schepen met diverse afmetingen en capaciteit tot onze beschikking, waardoor wij zeer flexibel zijn.